Tevens triggerpoint therapie bij (myofasciale) pijnklachten in de vorm van: dry needling / wet needling, triggerpoint Shockwave therapie en lasertherapie.

Wat is homeopathie?

Welke klachten kunnen worden behandeld met homeopathie?

Voor een homeopathisch arts staat een klacht nooit op zichzelf, maar hij probeert deze meer in een groter geheel te plaatsen. In ieder geval is een homeopathische behandeling in veel situaties mogelijk. Niet alleen voor lichamelijke, maar ook voor emotionele of psychische klachten.

In de homeopathie bestaat de genezende werking uit een prikkel die gegeven wordt aan het zelfgenezend vermogen. Als homeopathisch arts werk je dus mét en aan iemands eigen vitaliteit. Hoe beter de vitaliteit des te beter en sneller homeopathie kan werken. Dit is een van de redenen waarom homeopathie bij kinderen zo effectief is. Daar waar iemands vitaliteit zeer laag is, kan naast homeopathie reguliere medicatie noodzakelijk zijn.

Om een idee te geven wat een klassiek homeopaat kan behandelen, volgen hieronder enkele voorbeelden.

• Psychische problemen zoals: verlegenheid, depressies, rusteloosheid, angsten, trauma's, klachten na verdriet, plankenkoorts, etc.

• Chronische aandoeningen zoals: hoofdpijn en migraine, huidproblemen, slapeloosheid, verkoudheden, ontstekingen, reumatische klachten, gewrichtsklachten, astma, menstruatiestoornissen, vermoeidheid, Burn-out syndroom, ME, fibromyalgie, etc.

• Acute klachten zoals: griep, koorts, allergieën (bijv. hooikoorts), ontstekingen, pijnklachten,  zwangerschapsklachten, etc.

• Kinderen: huilbaby's, huidklachten, allergieën, verkoudheden, ontstekingen, ADHD, klachten na vaccinatie, etc.